HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Penurunan Harga Minyak!!

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
e_z
s a r j a n
s a r j a n


Number of posts : 524
Age : 31
Location : Dah Fulltime di Kuantan
Registration date : 2008-07-19

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Wed Nov 19, 2008 5:09 pm

aku pn ade dgr2 camtu..diorng nk tampung kos wilayah koridor yang telah dirasmikan seblm pilihanraya lpas sbb masa dirasmikan tu takde bajet pn.
Back to top Go down
View user profile
mizunatariq
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 420
Location : cheras & daimond bay, silver
Registration date : 2008-07-25

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Thu Nov 20, 2008 8:21 am

Muahahaha baguih2 kwn2 aku ni.. celik politik.
Dpt mematangkan fikiran dan menghindari diri dari menjadi budus.

_________________
JanganLah Kamu MeningGalkan Solat
Back to top Go down
View user profile
zedi
A d m i n
A d m i n


Number of posts : 786
Age : 31
Location : bulan..
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Thu Nov 20, 2008 8:41 am

haa..dr segi wilayah koridor yg kerajaan buat ni...bg pendapat aku bagus gak...tp biar berpada-pada...mmg tujuan asalnya utk membantu masyarakat agar sesuatu kawasan itu lebih maju dan teratur...
TP..bile sume tempat nak dijadikan koridor dalam masa yang lebih kurang sama adalah tak wajar..Semua org pun tahu..kerajaan mane ade duit utk menjayakan wilayah koridor ini..pasal itulah kerajaan mengharapkan pelabur-pelabur dari luar utk melabur utk pembangunan di wilayah2 itu..Dan sebagai pelabur..faktor2 utk mereka melabur di suatu kawasa itu tertakluk kepada beberapa perkara..antaranya kestabilan ekonomi, kestabilan politik, kos pekerja dan lain2 lg..
Jd bg aku..adalah lebih baik jika kerajaan fokus kan pada satu persatu dahulu bg menjayakan wilayah koridor ini..sebagai contoh...mulakan pelancaran wilayah ini pada bahagian selatan dahulu...apabila sudah nampak akan berjaya barulah lancarkan wilayah koridor yang seterusya..mcm ini lebih teratur...dengan cara begini..kerajaan bleh menilai tahap keberkesanan projek2 ini...disamping masyarakat tidak ternanti2 dgn janji2 kerajaan yang telah diberikan pada rakyat...Cuba korang tgk skrg ni..setiap bahagian dah lancarkan wilayah koridor mereka...sbg rakyat kite mesti lah mahukan perubahan jika PM dah war2kan utk memajukan kawasan itu...jika takde perubahan, rakyat akan terasa bagai ditipu..ini membuatkan sokongan orang ramai terhadap kerajaan semakin berkurangan..
Back to top Go down
View user profile http://www.chorenology.co.cc
tricubix
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 790
Age : 31
Location : Over The Neptune!!
Registration date : 2008-07-18

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Sun Nov 23, 2008 2:42 pm

bab tipu2 tu...aku takleh nak kata lagik..
next year...najib mau naik..koridor2 tu..sume projek pak lah...
pak lah nnti pun tak sempat da nak majukn koridor2 tu...

adakah najib akan teruskn??..aku rasa tak...we will wait and see..

p/s : baguih la membe2 aku sume celik politik..inila namanye kuasa pemuda...

_________________
+Someday..I will be like them..!!+
Back to top Go down
View user profile
e_z
s a r j a n
s a r j a n


Number of posts : 524
Age : 31
Location : Dah Fulltime di Kuantan
Registration date : 2008-07-19

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Wed Dec 03, 2008 11:54 am

Minyak turun 10 sen lagi
Oleh Abdul Razak Raaff
raaffar@bharian.com.my

PUTRAJAYA: Harga runcit petrol dan diesel turun 10 sen lagi berkuat kuasa hari ini, iaitu penurunan kali keenam sejak harga bahan api itu dinaikkan berikutan penyusunan semula subsidi minyak pada 5 Jun lalu.

Berikutan itu, petrol RON97 kini dijual pada harga RM1.90 seliter berbanding RM2.00 seliter sebelum ini, manakala harga runcit petrol RON92 dan diesel diturunkan daripada RM1.90 seliter kepada RM1.80 seliter.

Penurunan itu sekali gus memperlihatkan harga runcit petrol RON97 di pasaran kini lebih rendah berbanding RM1.92 seliter iaitu paras sebelum ia dinaikkan sebanyak 78 sen kepada RM2.70 pada Jun lalu.

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, dalam satu kenyataan di sini semalam, berkata kerajaan mengambil keputusan mempercepatkan pengurangan harga runcit bahan api itu bagi membolehkan rakyat menikmati kesan penurunan ketara harga minyak mentah dunia.

"Oleh kerana harga minyak dunia sudah menurun secara ketara akhir-akhir ini, kerajaan membuat keputusan untuk sekali lagi mempercepatkan pengurangan harga runcit bagi membolehkan orang ramai menikmati manfaatnya," katanya.

Mengikut formula penyelarasan harga bahan api berikutan penstrukturan semula subsidi minyak 5 Jun lalu, harga runcit petrol dan diesel ditetapkan pada setiap awal bulan berdasarkan purata bulanan harga minyak mentah dunia, selepas ditolak subsidi kerajaan.

Kerajaan mengumumkan penurunan harga pertama pada 23 Ogos lalu dengan petrol RON97 dan RON92 masing-masing turun 15 sen dan 22 sen kepada RM2.55 dan RM2.40 seliter, manakala harga diesel dikurangkan lapan sen kepada RM2.50 seliter.

Ini diikuti pada 25 September lalu, apabila harga runcit bahan api berkenaan sekali lagi diturunkan 10 sen menjadikan harga petrol RON97 pada RM2.45; RON92 (RM2.30) dan diesel (RM2.40) seliter.

Pada 15 Oktober lalu, kerajaan mengumumkan penurunan harga kali ketiga dengan harga petrol RON97 dikurangkan 15 sen seliter kepada RM2.30, RON92 turun 10 sen seliter kepada RM2.20, manakala diesel 20 sen seliter kepada RM2.20.
Back to top Go down
View user profile
zedi
A d m i n
A d m i n


Number of posts : 786
Age : 31
Location : bulan..
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Wed Dec 03, 2008 11:58 am

Alhamdulillah...harap2..turun le lg..
Back to top Go down
View user profile http://www.chorenology.co.cc
tricubix
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 790
Age : 31
Location : Over The Neptune!!
Registration date : 2008-07-18

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Wed Dec 03, 2008 3:59 pm

aminnn..turun jugak walaupun tidak secepat naik.. Cool

_________________
+Someday..I will be like them..!!+
Back to top Go down
View user profile
zedi
A d m i n
A d m i n


Number of posts : 786
Age : 31
Location : bulan..
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Wed Dec 03, 2008 4:18 pm



kalu kite perhatikan pada rekod kenaikan minyak di Malaysia ni..cuba anda lihat pada tahun 2004..harga setong minyak dunia adalah lebih kurang harga minyak pada hari ini...( hari ni...kalu tak silap harga minyak global USD49 setong)..sila tgk harga petrol pada masa itu..dan bandingkan dgn harga pada masa kini...

mgkin ada org yg akan kata.."itu 4 tahun lepas...ekonomi tak teruk mcm sekarang...."..tp kene le berpada2...kalu dulu harga RM 1.4+ seliter..dan skrg ni..RM 1.90...cuba korang renung2kan...dan fikir2kan...

aku taknak bg kesimpulan..dan setiap individu ada cara tersendiri utk menyimpulkan sesuatu masalah..
Back to top Go down
View user profile http://www.chorenology.co.cc
Nik_Azida
n e w b i e
n e w b i e


Number of posts : 29
Age : 29
Location : Sungkai,Perak
Registration date : 2008-12-09

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Wed Dec 10, 2008 10:54 am

aritu aku nak g beli maggi,hrga biase around 2-3 hengget jer..
tgk2 hrga dh naik smpai 4.30sepeket..
ape kejadahnye mi segera pn mahal??
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ekieyzone
zedi
A d m i n
A d m i n


Number of posts : 786
Age : 31
Location : bulan..
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Wed Dec 10, 2008 11:09 am

kalu dulu ayat penjual..
" itu halege minyak sudah naik ma..pasal itu halege sama naik ma..."

tp skrg ni..
" itu ekonomi teruk ma...itu halege barang pun suma naik..."

malas nak pikir...
Back to top Go down
View user profile http://www.chorenology.co.cc
e_z
s a r j a n
s a r j a n


Number of posts : 524
Age : 31
Location : Dah Fulltime di Kuantan
Registration date : 2008-07-19

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Tue Dec 16, 2008 4:35 pm

hr ni miyak turun lg...
dh jd RM1.80...
Back to top Go down
View user profile
tricubix
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 790
Age : 31
Location : Over The Neptune!!
Registration date : 2008-07-18

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Tue Dec 16, 2008 8:30 pm

yahooo..turun lagi..Alhamdulillah..
hmmm..tahniah la..
patutnye turun lagi..
takpe2..da ok da nih..

_________________
+Someday..I will be like them..!!+
Back to top Go down
View user profile
gIrgIrL
p r e b e t
p r e b e t


Number of posts : 177
Age : 31
Location : Putrajaya
Registration date : 2008-07-21

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Wed Dec 17, 2008 8:05 am

Surprised
Back to top Go down
View user profile
zedi
A d m i n
A d m i n


Number of posts : 786
Age : 31
Location : bulan..
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Wed Dec 17, 2008 8:50 am

turun...turun...turun..dan lagi..lagi...
Back to top Go down
View user profile http://www.chorenology.co.cc
lil_elle69
n e w b i e
n e w b i e


Number of posts : 96
Age : 35
Location : kawasan bekas ladang kelapa sawit
Registration date : 2008-08-11

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Wed Dec 17, 2008 10:42 am

Syukur alhamdulillah kan... Smile
Back to top Go down
View user profile
ida'sh
k o p e r a l
k o p e r a l


Number of posts : 464
Age : 30
Location : kuantan ,pahang
Registration date : 2008-07-22

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Fri Dec 19, 2008 9:49 am

dgr cite nk turun lg...he3...bgus....turun la lgi....dan lagi....dan lagi....he3
Back to top Go down
View user profile
tricubix
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 790
Age : 31
Location : Over The Neptune!!
Registration date : 2008-07-18

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Fri Dec 19, 2008 3:24 pm

turun..turun...turun lagi... Very Happy

_________________
+Someday..I will be like them..!!+
Back to top Go down
View user profile
Carlos Abento
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 608
Age : 31
Location : bDr. Br. B@nGi
Registration date : 2008-07-18

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Fri Dec 19, 2008 5:52 pm

asyik turun jer....
bila nak naik balik nih..
hehehhe....sorry..
mulut aku tak masin..
aku mkn gula byk2 dah.. Embarassed
Back to top Go down
View user profile
tricubix
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 790
Age : 31
Location : Over The Neptune!!
Registration date : 2008-07-18

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Fri Dec 19, 2008 7:26 pm

ko tgk la someday...it will rise up back u know..
yang mana turun dgn mendadak nih..
pasti naik dgn mencanakkk nnti...

_________________
+Someday..I will be like them..!!+
Back to top Go down
View user profile
shahril
p r e b e t
p r e b e t


Number of posts : 222
Age : 32
Location : mersing
Registration date : 2008-09-15

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Fri Dec 19, 2008 10:51 pm

so amik berkat minyak turun..beli minyak banyak2 untuk simpanan di masa hadapan...
Back to top Go down
View user profile
ida'sh
k o p e r a l
k o p e r a l


Number of posts : 464
Age : 30
Location : kuantan ,pahang
Registration date : 2008-07-22

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Fri Dec 19, 2008 11:38 pm

ya btl....bento...mulut....jgn cm 2 ma.....derita kalo naik....he3...
Back to top Go down
View user profile
Carlos Abento
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 608
Age : 31
Location : bDr. Br. B@nGi
Registration date : 2008-07-18

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Sun Dec 21, 2008 11:01 am

aku dah bukak 4 gudang simpan minyak..
ari..amik rm2 jer untuk pakai..hahahah..
Back to top Go down
View user profile
mizunatariq
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 420
Location : cheras & daimond bay, silver
Registration date : 2008-07-25

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Mon Dec 22, 2008 9:57 am

Carlos Abento wrote:
aku dah bukak 4 gudang simpan minyak..
ari..amik rm2 jer untuk pakai..hahahah..

ko ni mcm patrick r....

_________________
JanganLah Kamu MeningGalkan Solat
Back to top Go down
View user profile
Carlos Abento
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 608
Age : 31
Location : bDr. Br. B@nGi
Registration date : 2008-07-18

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Mon Dec 22, 2008 9:24 pm

mizunatariq wrote:
Carlos Abento wrote:
aku dah bukak 4 gudang simpan minyak..
ari..amik rm2 jer untuk pakai..hahahah..

ko ni mcm patrick r....
confused
Back to top Go down
View user profile
tricubix
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 790
Age : 31
Location : Over The Neptune!!
Registration date : 2008-07-18

PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Tue Dec 23, 2008 8:52 am

hehehe..kene pandai bab politik dulu..baru kau kenal sape patrick...hehehehe

_________________
+Someday..I will be like them..!!+
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Penurunan Harga Minyak!!   Today at 5:38 pm

Back to top Go down
 
Penurunan Harga Minyak!!
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
ex-CIAST :: Umum :: Berita Umum-
Jump to: