HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Khas buat mereka yang nak kawin...

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
bdkwangi
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 323
Age : 31
Location : Malaysia
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Thu Aug 07, 2008 12:42 pm

[quote="zedi"]
bdkwangi wrote:
janji fmly korg x porak pranda.... cheers

2 laa sbb aku ckp ayat ni.....bahagia selalu cheers
Back to top Go down
View user profile
mizunatariq
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 420
Location : cheras & daimond bay, silver
Registration date : 2008-07-25

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Thu Aug 07, 2008 3:48 pm

Jis, jgn angkat tgn tinggi2.. ketiak ko tu berBAU hapak.
Back to top Go down
View user profile
bdkwangi
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 323
Age : 31
Location : Malaysia
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Thu Aug 07, 2008 6:57 pm

tp.....lagi sedap laaa lagi dari ketiak kau y selalu masuk utan kubang dlm selut masuk paya masuk gak lubang tuuuu........ (masa wataniah 2)...
Back to top Go down
View user profile
pan
n e w b i e
n e w b i e


Number of posts : 41
Age : 31
Location : Melaka
Registration date : 2008-07-22

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Thu Aug 07, 2008 7:12 pm

memanng x dpt dinafikan perkawinan ini susah buat mase skrg ni tp apabila kt dah berjaya mendirikan rumah tangga insyaallah rezeki kt akan lebih bertambah!!!
Back to top Go down
View user profile
Carlos Abento
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 608
Age : 31
Location : bDr. Br. B@nGi
Registration date : 2008-07-18

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Thu Aug 07, 2008 8:20 pm

so sesapa rasa dah mampu....

dah cukup terampil untuk bebini...

jgn lupa jemput kawan2.....

suwa suwe kemoneng,
suwa suwe kemoneng,
suwa suwe kemoneng,
istrimewa raja,
limau purut lekat di dahan,
syg selasih abg turutkan,
sape kate muhamad aiman tak lapar,
coba jemput mkn kenduri...
suwa suwe kemoneng,
suwa suwe kemoneng,
suwa suwe kemoneng,
istrimewa raja,


hahahhaa....cissinnnn.... drunken
Back to top Go down
View user profile
tricubix
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 790
Age : 31
Location : Over The Neptune!!
Registration date : 2008-07-18

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Thu Aug 07, 2008 9:00 pm

haaa...cisin jugak..hahahaha

_________________
+Someday..I will be like them..!!+
Back to top Go down
View user profile
bdkwangi
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 323
Age : 31
Location : Malaysia
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Fri Aug 08, 2008 10:30 am

ape lagi kaedah y boleh wat kita bahagia dlm perkahwinan....
Back to top Go down
View user profile
zedi
A d m i n
A d m i n


Number of posts : 786
Age : 31
Location : bulan..
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Fri Aug 08, 2008 10:46 am

Dalam perkahwinan yg paling penting adalah saling memahami antara pasangan...saling bertolak ansur..hormat menghormati...dan terima pasangan kita seadanya...Memahami pasangan adalah amat penting dlm menjalani hubungan..dan cara utk mudah memahami pasangan kita adalah melalui komunikasi...selalulah berkomunikasi..kerana dgn komunikasi ini pasangan dpt meluah perasaan..dan saling mengambil berat antara satu sama lain..kerana bnyk masalah berlaku dlm perhubungan adalah akibat terlalu banyak memendam rasa dan akhirnya atas sbb2 yg remeh..kemarahan itu tidak dpt dibendung lg...maka perpisahan terjadi..Tetapi ingat..meluahkan perasaan pada pasangan masing2 ade cara2 yg betul..jgn main sound direct je...
Jika isteri ingin menegur suami..tegurlah dgn penuh kasih syg serta lemah lembut dan jgn membuatkan si suami merasa rendah diri tetapi biarkan si suami bersyukur mempunyai isteri yg membantu utk menegur/mengingatkannya..sesungguhnya tiada manusia yg betul2 sempurna...Untuk si suami pula..tegurlah isteri dgn bijaksana...jgn menengking..ataupun memukul isteri kerana apabila anda mula memukul isteri anda...ini akan menjadi tabiat yg akan mengundang tersungkurnya institusi rumah tangga..
Kongsi segala masalah..masalah kerja, hidup dan cuba membantu setiap pasangan utk menyelesaikan masalah itu..dan jika tidak mampu..cukuplah dgn sokongan moral dr pasangan..kerana dgn sokongan/galakan ini menambahkan keharmonian dlm keluarga.....

next!!
Back to top Go down
View user profile http://www.chorenology.co.cc
ida'sh
k o p e r a l
k o p e r a l


Number of posts : 464
Age : 30
Location : kuantan ,pahang
Registration date : 2008-07-22

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Fri Aug 08, 2008 11:03 am

ape yg harus kite buat,sekiranya bile sudah berkahwin nti, pasangan kite sering ungkit kisah silam kite? byk yg blaku skrg nie...sblm kahwin.... x kisah la ape yg dh pernah berlaku dulu.... tup...tup... bile dh kahwin, tb2 die ungkit cerita dari A smp Z... cm ne nk setle....aku rs kdg2 ramai yg cerai sebab yg aku ckp nie la.......salah satu faktor utamanye la....bg cadangan or pendapat korg.... my b ade mereka yg memerlukan bantuan utk situasi mcm nie.....he3..... Laughing
Back to top Go down
View user profile
bdkwangi
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 323
Age : 31
Location : Malaysia
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Fri Aug 08, 2008 11:10 am

ada jg mslh y xboleh d kongsi mean simpan la sorg2... bukan berbohong @ menipu tp simpan lbh baik dr memberitahu.... y penting iman n taqwa i2 mjdi pengubat ati pasangan kita mjd ubat menyejuk jiwa...
Back to top Go down
View user profile
ida'sh
k o p e r a l
k o p e r a l


Number of posts : 464
Age : 30
Location : kuantan ,pahang
Registration date : 2008-07-22

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Fri Aug 08, 2008 11:12 am

yo la ajis oi....tp benda 2 kite x jangka....he3...aku nk ckp pun, aku x de pengalaman...kwang3....sape yg ade pengalaman,bgtau la...he3 Smile
Back to top Go down
View user profile
zedi
A d m i n
A d m i n


Number of posts : 786
Age : 31
Location : bulan..
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Fri Aug 08, 2008 11:23 am

bdkwangi wrote:
ada jg mslh y xboleh d kongsi mean simpan la sorg2... bukan berbohong @ menipu tp simpan lbh baik dr memberitahu.... y penting iman n taqwa i2 mjdi pengubat ati pasangan kita mjd ubat menyejuk jiwa...
aku setuju ngan bdkwngi ttg hal ini...
sbb tu utk berkahwin kita kene fikir semasak2nya...jgn fikir mcm nak beli goreng pisang...terus beli je..takyah fikir2...so utk masalah ungkit mengungkit ni..pendapat aku same mcm ajis...ade certain cerita/perkara yg tidak patut kita kongsikan dgn pasangan kita...kerana mgkin cerita2 ini akan mengundang syak wasangka kepada pasangan kita...Kita kene bnyk berfikir sebelum membicarakan sesuatu kepada pasangan...kerana mgkin perkara yg disampaikan itu boleh mengundang porak peranda(kecik hati) dlm perhubungan..adalah lebih baik berdiam diri...

Utk masalah pasangan yg dah terlepas ckp kat pasangannya..aku rase mmg susah sket..sbb ungkit-mengungkit ni takkan hapus dlm diri kita..mesti kita ada syak sesuatu kpd pasangan kita...oleh itu..jagalah pasangan masing2 dgn baik...jgn biarkan syak wasangka itu bermain di fikiran pasangan kita..sentiasa bersabar dan bertawakkal..dan selalu ingat..yg setiap masalah itu ada penyelesaiannya.."Bukan masalah yg patut kita fikirkan tetapi cara mengatasi masalah itu dengan bijaksana yg patut kita lebih fikirkan"
Back to top Go down
View user profile http://www.chorenology.co.cc
ida'sh
k o p e r a l
k o p e r a l


Number of posts : 464
Age : 30
Location : kuantan ,pahang
Registration date : 2008-07-22

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Fri Aug 08, 2008 11:27 am

he3...clear2....member2 nk kawin...aku yg berdebar lak....ha3....byk sgt kes yg berlaku nie la yg bt aku jd tkt nk bina masjid....he3 Very Happy
Back to top Go down
View user profile
mizunatariq
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 420
Location : cheras & daimond bay, silver
Registration date : 2008-07-25

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Fri Aug 08, 2008 12:44 pm

jgn takut... slamber je..
Back to top Go down
View user profile
ida'sh
k o p e r a l
k o p e r a l


Number of posts : 464
Age : 30
Location : kuantan ,pahang
Registration date : 2008-07-22

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Fri Aug 08, 2008 2:57 pm

ms dpn beb...kna tkt sket r...ha3....xpe...tgu turn ijam...tgk die slumber o tkt.....jgn kecut perut dh la...ha3
Back to top Go down
View user profile
bdkwangi
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 323
Age : 31
Location : Malaysia
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Tue Aug 12, 2008 7:06 pm

ijam tunggu kau ida'ah.... tarzan tunggu jane Razz
Back to top Go down
View user profile
e_z
s a r j a n
s a r j a n


Number of posts : 524
Age : 31
Location : Dah Fulltime di Kuantan
Registration date : 2008-07-19

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Wed Aug 13, 2008 2:09 am

tak sangka kwn2 aku dh matang rupenye...
seme dh pk pasal kawen...dah sampai seru agaknye (terutama abg ADMIN)...
tapi pesan aku pada kwn2ku...pilih la atas dasar agama...
senang dunia & akhirat..insyaallah...
Back to top Go down
View user profile
e_z
s a r j a n
s a r j a n


Number of posts : 524
Age : 31
Location : Dah Fulltime di Kuantan
Registration date : 2008-07-19

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Wed Aug 13, 2008 2:29 am

ida'sh wrote:
ape yg harus kite buat,sekiranya bile sudah berkahwin nti, pasangan kite sering ungkit kisah silam kite? byk yg blaku skrg nie...sblm kahwin.... x kisah la ape yg dh pernah berlaku dulu.... tup...tup... bile dh kahwin, tb2 die ungkit cerita dari A smp Z... cm ne nk setle....aku rs kdg2 ramai yg cerai sebab yg aku ckp nie la.......salah satu faktor utamanye la....bg cadangan or pendapat korg.... my b ade mereka yg memerlukan bantuan utk situasi mcm nie.....he3..... Laughing

mmg berat masalah ni..aku pn yakin ramai yg mengalaminya...
kpd yg belum mengalami..pilih molek2 pasangan anda.pilihan ditangan anda. dh dpt tu jangan ringan sgt mulut tu bercerita..
kamu pn jgn suke sgt tanya yg pelik2..
sesetengah perkara tu lagi elok kite tak tau dari kita tau..aku pn tak tau Smile

yg dh mengalami tu terima la dgn redha pasangan kamu tu..takde org sempurna.berbincang la.cari balik kt mn silapnye...
yg paling penting, jgn melawan plak. jgn disimbah minyak pada api..lg teruk jadinye...

tapi bagi aku semenye berpunca pd diri sendiri...what u give, u get back... bounce
baiki diri, perkemas diri....
Back to top Go down
View user profile
zedi
A d m i n
A d m i n


Number of posts : 786
Age : 31
Location : bulan..
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Wed Aug 13, 2008 8:37 am

e_z wrote:
tak sangka kwn2 aku dh matang rupenye...
seme dh pk pasal kawen...dah sampai seru agaknye (terutama abg ADMIN)...
tapi pesan aku pada kwn2ku...pilih la atas dasar agama...
senang dunia & akhirat..insyaallah...

cis...pandai2 je ko...
calon pon takde lg...mcm mane mau kawin..hahahahaha scratch afro
Back to top Go down
View user profile http://www.chorenology.co.cc
bdkwangi
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 323
Age : 31
Location : Malaysia
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Wed Aug 13, 2008 1:27 pm

ye kee xdak lagi calon... Question
Back to top Go down
View user profile
zedi
A d m i n
A d m i n


Number of posts : 786
Age : 31
Location : bulan..
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Wed Aug 13, 2008 1:37 pm

bdkwangi wrote:
ye kee xdak lagi calon... Question
apsl...ko tak percaye ke...
aku skrg ni tgh tggu resume dari awek2 le ni...tak sampai2 lg..diorg ckp dah email/pos..ntah le... pirat
Back to top Go down
View user profile http://www.chorenology.co.cc
ida'sh
k o p e r a l
k o p e r a l


Number of posts : 464
Age : 30
Location : kuantan ,pahang
Registration date : 2008-07-22

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Wed Aug 13, 2008 1:46 pm

kawin????kena pk btl2 r.....x syok nye...
Back to top Go down
View user profile
zedi
A d m i n
A d m i n


Number of posts : 786
Age : 31
Location : bulan..
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Wed Aug 13, 2008 2:01 pm

ida'sh wrote:
kawin????kena pk btl2 r.....x syok nye...

mesti le fikir betul2...bukan stakat betul2..sedalam2nya...pertanyaan pada diri sendiri yg patut kita tanyakan:
1. Dah betul2 sedia ke aku nak berkahwin?
2. Bolehke aku jaga anak org ni?
3. Mcm mana aku nak tanggung perbelanjaan setelah berkeluarga?
4. Sanggupkah aku lebihkan masa bersama keluarga?
5. Dah bersediakah aku berkeluarga...nak jaga anak, bini, keluarga mentua..
6. Bolehke aku bimbing keluarga aku nnti?

Antara soalan2 yg patut kita fikir2kan..sebelum berkahwin
seperti kata2 pujangga dr aku-
"Kahwin bukan hanya soal duit..tetapi soal tanggungjawab"

so LU PIKIR LE SENDRI!!!
Back to top Go down
View user profile http://www.chorenology.co.cc
ida'sh
k o p e r a l
k o p e r a l


Number of posts : 464
Age : 30
Location : kuantan ,pahang
Registration date : 2008-07-22

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Wed Aug 13, 2008 2:04 pm

mmg aku dh ready tp ade 1 problem la....cz die keje kt johor aku keje kt kuantan...that's why kami x kawin2 lg....die x blh transfer n aku pn x blh transfer....tlg la aku...hu3
Back to top Go down
View user profile
bdkwangi
M a r s h a l
M a r s h a l


Number of posts : 323
Age : 31
Location : Malaysia
Registration date : 2008-07-17

PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Wed Aug 13, 2008 2:09 pm

susah pe ida'sh....kau kan duduk area utan so cari laaa teman2 org utan kee tp agak2 laaa kan...hahahahaha... cadangan aku

no1. kau apply kat tarzan
n02. isi resume kat zedi...

harap wat.hahahaha...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Khas buat mereka yang nak kawin...   Today at 11:50 am

Back to top Go down
 
Khas buat mereka yang nak kawin...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
ex-CIAST :: Umum :: KEDAI KOPI-
Jump to: